Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využívání technik sebeřízení při předcházení syndromu vyhoření ředitelů v mateřských školách
Šolcová, Hana ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Lisnerová, Romana (oponent)
Diplomová práce nazvaná Využívání technik sebeřízení při předcházení syndromu vyhoření ředitelů v mateřských školách si klade za cíl identifikovat techniky sebeřízení, time a stres managementu ředitelů mateřských škol. Práce vychází v teoretické části z poznatků o ředitelích škol, jejich motivaci a kompetencemi, sebeřízením, sebereflexí, dotýká se i seberozvoje. Dále se diplomová práce zabývá syndromem vyhoření, jeho projevy a prevencí, time a stres managementem, pomůckami a technikami, které pomáhají při řízení času, dotýká se i tzv. zlodějů času. Práce zmiňuje i stres, který ředitele provází, jsou zde popsány projevy stresu, jeho kladné a záporné působení na člověka a popsána je i prevence, která by měla člověku pomoci při zvládání stresových situací. Teoretická část práce vychází z odborné literatury a vysvětluje pojmy a názory autorů zabývajících se sebeřízením, time a stres managementem. Výzkumné šetření bylo zaměřeno na identifikaci technik z oblasti sebeřízení, time a stres managementu, které ředitelé mateřských škol využívají v rámci sebeřízení a které jim pomáhají při předcházení stresu a následného syndromu vyhoření. Výzkumné šetření probíhalo formou dotazníků, které byly rozeslány ředitelům Prahy 8 a 9. Rozhovory, které následovaly, byly vedeny s řediteli Mateřských škol v Praze....
Řízení času manažerky - matky
Hrubešová, Šárka Ivana ; Rabiňáková, Dana (vedoucí práce) ; Trpišovský, Milan (oponent)
Diplomová práce pojednává o sladění rodinného a profesního života žen-matek, které pracují na vedoucích pozicích ve zdravotnických zařízeních. Vyjma vymezení teoretických pojmů, základních strategií řízení času a bližším rozboru plánování I., II., III. a IV. generace řízení času se také tato práce zaměřuje na historii time managementu či vývojové potřeby dětí. Ve výzkumné části je pak zodpovězeno na otázku Jaké strategie pro skloubení pracovního a rodinného života využívají ženy ve vedoucích pozicích ve zdravotnických zařízeních? Je rozebrán plán výzkumu, sběr dat, jejich analýza a shrnutí výsledků výzkumu. Nechybí ani kapitola o etických aspektech daného výzkumu. Mezi použité výzkumné metody patří rozhovor, pozorování a analýza časových snímků dne. Klíčová slova: time management, žena, matka, manažerka, sladění rolí
"Aplikace 7 návyků od Stephena Coveyho v praxi ve firmě Green Ways".
Belan, Vladimír ; Kašparová, Eva (vedoucí práce) ; Valenta, Jiří (oponent)
Podnětem k sepsání diplomové práce byla snaha použití toho, co se píše v knize "7 návyků skutečně efektivních lidí" od Stephena Coveyho, v praxi v české společnosti Green Ways. Jako metoda výzkumu byl vybrán experiment. Cílem diplomové práce bylo ověření hypotézy, kdy určitý objem konkrétních (ne)pracovních činností skrytých pod 7 obecně pojatými návyky měl vést k lepším pracovním výsledkům v konkrétním množství. Pokusný stimul v podobě (ne)pracovních činností působil na experimentální skupinu (10 pracovníků firmy Green Ways) a na kontrolní skupinu nikoliv (dalších 10 pracovníků firmy Green Ways). Výzkum trval 9 týdnů, od 2.9. do 3.11.2013. Závěrem bylo zjištění, že hypotéza nebyla potvrzena. Onen určitý objem práce nevedl k předpokládaným pracovním výsledkům (kvantitativní resultáty). Vedlejším efektem výzkumu pro členy experimentální skupiny byla různá zjištění týkající se (ne)pracovních záležitostí (kvalitativní výsledky výzkumu).
Time-managment a optimalizační systémy pro práci s nápady a kreativitou.
Jedličková, Barbora ; Khabirova, Maja (vedoucí práce) ; Phung, Hyu Nghia (oponent)
Stěžejním tématem této bakalářské práce je kreativita, jakožto schopnost člověka, která je nedělitelnou součástí úspěchu jedince napříč dějinami lidstva. Teoretická část je nejprve zaměřena na charakteristiku kreativního člověka, jeho postoje a procesy myšlení, jimiž se vyznačuje a zkoumá tento pojem z hlediska historického vývoje. V druhé části popisuje jevy, které se významně podílejí na procesu kreativního myšlení s ohledem na časové omezení. V praktické části jsou tyto poznatky uplatněny při tvorbě reálné kreativní seance s využitím různých technik k dosažení kreativního řešení při práci se skupinou vybraných jedinců. Cílem práce je tedy sestavit skupinu, jejíž členové co nejlépe odpovídají charakteristice kreativní osobnosti, využít veškerých znalostí o procesu myšlení, motivaci a bariérách kreativity, a zorganizovat program s využitím daných metod pro kreativní řešení problému. Závěr obsahuje vyhodnocení úspěšnosti spolupráce členů a osobní přínos autorovi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.